خرید تضمینی گندمداخلیشماره 38غلاتگفتگوگفتگو با مسئولین دولتگندم

خرید تضمینی بیش از 4 میلیون تن گندم تا تیرماه سال 98

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی:

کیفیت گندم سال 98 مطابق استاندارد و مناسب پخت انواع نان است

حجم خرید تضمینی گندم در فصل زراعی سال 98 تا تاریخ 12 تیرماه بیش از 4 میلیون تن بوده است که بیشترین خرید نیز از استان های خوزستان با حجم 1300 تن، گلستان 520 تن و فارس510 تن صورت گرفته است و امیدواریم که برآورد تولید حدود 14 میلیون تن گندم با توجه به سطح زیر کشت و بارندگی های مناسب که در سال زراعی 98-1397 حدود 310 میلیمتر بوده است، محقق شود.

اسماعیل اسفندیاری پور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ضمن ذکر مقدمه فوق در گفتگو با خبرنگار نگاشته مطرح کرد: با توجه به حجم بذور اصلاح شده کیفی با عملکرد مناسب که غالباً ارقام جدید بوده است؛ کیفیت گندم تولیدی مطابق استاندارد 104 است و برای پخت انواع نان های تولیدی کشور مناسب می باشد. در این میان استان های خوزستان، گلستان، فارس، جنوب کرمان، ایلام، دشت مغان اردبیل و اقالیم مشابه بهترین نوع و گندم را تولید می کنند.

وی یادآور شد: باتوجه به اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران متولی امر خرید تضمینی گندم و ذخیره سازی آن است لذا در زمینه مراکز ذخیره سازی اقداماتی را در دستور کار قرار داد که منجر به بهبود ذخیره سازی گندم شده است.

رشد 31 تا 33 درصدی قیمت گندم معمولی و دوروم نسبت به سال گذشته

اسفندیاری پور با اشاره به اینکه قیمت خرید گندم نان از 13000 ریال سال گذشته به 17000 ریال و گندم دوروم از 13300 ریال به 17700 ریال به ترتیب حدود 31 و 33 درصد نسبت به سال قبل رشد یافته است، در خصوص قاچاق گندم از ایران گفت: مسئولیت ممانعت از قاچاق هر نوع کالا و گندم در کشور در عهده دستگاه متولی آن تعریف شده است که حسب هماهنگی های انجام شده قطعاً برنامه هایی را در دستور کار دارد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا