داخلیشماره 75غلاتگفتگوگفتگو با مسئولین دولت

بهره‌برداری از 2 سیلوی غلات در بندر امام خمینی به مناسبت هفته دولت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مطرح کرد

همزمان با هفته دولت، هفت پروژه عمرانی و توسعه‌ای و چهار عملیات اجرایی به ارزش 28 هزار میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی کلید خورد. همچنین جاده کمربندی بندرامام خمینی (ره) به آبادان نیز به طول ٨ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گفته بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان به مناسبت هفته دولت، ۲ باب انبار ذخیره و نگهداری غلات، خط راه‌آهن داخلی و باسکول ریلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۴۴۲ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

وی افزود: خوشبختانه افتتاح این پروژه‌ها موجب ارتقای جایگاه مجتمع بندری امام خمینی(ره) به عنوان کانون تخلیه و بارگیری غلات و نقش آن در محور ترانزیت شمال _جنوب انتقال غلات از کشور‌های حوزه قفقاز و CIS به شمال و شرق آفریقا می‌شود.

بهره‌برداری از سیلوی غلات به ارزش 335 میلیارد ریال در بندر امام خمینی

آقایی بهره‌برداری از سیلوی ذخیره‌سازی غلات به ارزش ٣٣۵ میلیارد ریال با ایجاد ۲۲۰ فرصت اشتغال‌زایی را نیز از دیگر پروژه‌های عمرانی عنوان کرد و افزود: افتتاح این سیلو، بستر مناسبی برای افزایش فعالیت‌های لجستیکی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) فراهم می‌کند.

همچنین بهره‌برداری از سیلوی غلات صد هزار تنی به ارزش ۱۴۵ میلیارد ریال با ایجاد ۱۶۰ فرصت شغلی نیز از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری آماده بهره‌برداری در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) است که در توسعه روساخت‌های بندری و افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی کالای اساسی در کشور تأثیر بسزایی دارد.

آقایی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از خط شماره ٢ و ٣ کارخانه تصفیه روغن خوراکی با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۱۴۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی گفت: این پروژه موجب اشتغال‎‌زایی برای ۳۵۰ نفر و رونق فعالیت‌های با ارزش افزوده در این مجتمع بزرگ بندری خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اتمام تعمیرات اساسی چهار پست اسکله در مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با بهره‌برداری از این پروژه عمرانی علاوه بر ایجاد ۶۰۰ فرصت شغلی جدید، به ظرفیت پذیرش بار در تخلیه اسکله‌های عملیاتی افزوده خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: احداث پایانه تمام مکانیزه شماره ۲ غلات به ظرفیت ۵ میلیون تن، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ارزش ۱۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال؛ احداث واحد تولید قیر و مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی به ارزش ۴ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی، پروژه تعمیرات اساسی محوطه‌های بارانداز‌های آسفالتی و گراولی مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اعتباری معادل ۳۰۰۰ میلیارد ریال و همچنین تعمیرات اساسی هتل بزرگ بندرامام خمینی (ره) با اعتبار ۸۲۷ میلیارد ریال، پروژه‌هایی است که کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن‌ها همزمان با هفته دولت به زمین زده خواهد شد و جمعاً برای 2۵۰۰ نفر اشتغال زایی می‌کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا