اقتصادیداخلیشماره 36غلاتگفتگوگفتگو با مسئولین دولتنان

جدول پیشنهادی میزان عوارض و رفع ممنوعیت های صادرات در دست بررسی است

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران

جدول پیشنهادی میزان عوارض و رفع ممنوعیت های صادراتی مواد غذایی و کشاورزی سال 98 از سوی وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد شده است.

ارسلان قاسمی، رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران در گفت و گو با نشریه نگاشته، افزود: کارگروه ماده 3 آیین نامه اجرایی ماده 37 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور در جلسه ای با حضور نمایندگان بخش اتاق تعاون ایران و بخش خصوصی، میزان عوارض پیشنهادی صادراتی مواد غذایی از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد.

معضل عدم ثبات و تصمیم گیری های لحظه ای، گریبان گیر عملکردهای اساسی دولت شده است

وی در ادامه افزود: هر سیاست اقتصادی، زمانی می تواند موثر واقع شود که ثبات داشته باشد. متاسفانه معضل عدم ثبات و تصمیم گیری های لحظه ای، گریبان گیر عملکردهای اساسی دولت شده است. هم اکنون پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و مبانی مرتبط با آن در حال بررسی است و مقرر است تا وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت تشکیل جلسه بررسی این پیشنهاد اطلاع رسانی کند اما هم اکنون زمان دقیق آن اعلام نشده است.

عوارض صادراتی باید به توسعه نفت صادراتی منجر شود

رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه درجدول پیشنهادی فوق از سوی وزارت جهاد کشاورزی ممنوعیت صادراتی برخی کالاها رفع شده و عوارض صادراتی جایگزین آن شده است، خاطرنشان کرد: عوارض صادراتی باید به شیوه ای تعیین شود که ضمن حفظ ذخائر و ایجاد ثبات در بازار داخلی به توسعه صادراتی نفتی نیز منجر شود.

نرخ پایه صادراتی به ازای هر تن 155 دلارتعیین شد

قاسمی در خاتمه اذعان داشت: در جدول پیشنهادی فوق انواع شیرینی و انواع بیسکویت فله و بسته بندی با 30 درصد پرداخت عوارض و به ازای هرکیلوگرم یک دلار میانگین نرخ پایه تعیین شده است. همچنین برای ماکارونی 30 درصد عوارض و به ازای هرکیلوگرم 53/0 دلار میانگین نرخ پایه، نان با 60 درصد عوارض و به ازای هرکیلوگرم یک دلار میانگین نرخ پایه، برنج ایرانی با 100 درصد عوارض و بدون تعیین میانگین نرخ پایه، سبوس با 200 درصد عوارض و به ازای هر تن 155 دلار میانگین نرخ پایه صادراتی پیشنهاد شده است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا