بین‌المللیشماره 58گفتگوگفتگو با مسئولین دولتگندم

نمایشگاه‌های ایران در سال 99 به چه صورت برگزار شدند؟

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی مطرح کرد

نمایشگاه‌های ایران در سال 99 به چه صورت برگزار شدند؟ به راه افتادن دوبارۀ چرخۀ صنعت نمایشگاهی در کشور، باعث به حرکت درآمدن چرخ ‌های صنعتی و تولیدی می شود و چراغ واحدهای صنعتی که به‌ دلیل شرایط ناشی از کرونا خاموش شده بودند، با فعال شدن نمایشگاه ها، مجدداً روشن خواهند شد و می توانیم در سال 1400 شکوفایی صنعت نمایشگاهی را نظاره کنیم. همچنین هدف بزرگ، پنجاه‌ میلیارد دلار درآمد صادرات غیرنفتی در سال با برگزاری نمایشگاه ها قابل تحقق است و این امر شدنی خواهد بود.

دکتر حسن زمانی مشاور وزیرصمت، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ایران ضمن بیان مقدمه فوق اظهار کرد: چهل  نمایشگاه تخصصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران و 80 نمایشگاه در سایر استان‌ها در سال 99برگزار گردید و علیرغم اینکه در ابتدای سال 1399 به دلیل شرایط ناشی از همه گیری ویروس کرونا، تعداد زیادی از نمایشگاه ها برگزار نشد اما در پایان سال موفق به برگزاری نمایشگاه‌های مهم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شده‌ایم و بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان از روند برگزاری نمایشگاه‌ها ابراز رضایت کردند.

برگزاری نزدیک به 700 نمایشگاه در سراسر کشور در سال 1400

وی در خصوص چشم انداز صنعت نمایشگاهی کشور و برنامه‌های شرکت سهامی نمایشگاه ها برای سال 1400 گفت: شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان متولی برگزاری نمایشگاه‌های داخل و خارج از کشور برای سال ۱۴۰۰، برگزاری نزدیک به 700 نمایشگاه در سراسر کشور و 50 نمایشگاه در خارج از کشور را برنامه ریزی کرده است.

 

وی ادامه داد: با برگزاری نمایشگاه ها در سال 1400 میزان اشتغال‌زایی بالایی در سراسر کشور خواهیم داشت و از سوی دیگر گردش مالی قابل توجه ای ایجاد خواهد شد و باعث رونق در عرصه صنعت و تولید خواهد شد.

 

زمانی با بیان اینکه به راه افتادن دوبارۀ چرخۀ صنعت نمایشگاهی در کشور، باعث به حرکت درآمدن چرخ ‌های صنعتی و تولیدی می شود افزود: چراغ واحدهای صنعتی که به‌ دلیل شرایط ناشی از کرونا خاموش شده بودند، با فعال شدن نمایشگاه ها، مجدداً روشن خواهند شد و می توانیم در سال 1400 شکوفایی صنعت نمایشگاهی را نظاره کنیم. همچنین هدف بزرگ، پنجاه‌ میلیارد دلار درآمد صادرات غیرنفتی در سال با برگزاری نمایشگاه ها قابل تحقق است و این امر شدنی خواهد بود.

نابودی دو میلیون و 400 هزار فرصت شغلی در سال 2020

وی در ادامه با اشاره به اینکه بالغ بر دومیلیون ‌و چهارصدهزار فرصت شغلی در سال 2020 به دلیل عدم برگزاری نمایشگاه ها از دست رفت؛ افزود: صنعت نمایشگاهی در دنیا یکی از صنایعی است که بیشترین میزان اشتغال‌زایی را دارد و هر مترمربع برگزاری نمایشگاه، 7.5 روز اشتغال‌زایی ایجاد می کند و در کنار هر نمایشگاه، ۱۵۰ رستۀ شغلی فعال می‌شود و همین موضوع این صنعت را به عنوان یک صنعت مهم و حیاتی در اقتصاد دنیا مطرح کرده است.

 

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا