آردداخلیشماره 43صنعت ماکارونیغلاتگفتگوگفتگوی ویژهگندم

تامین ارز و نیاز کشور به آن با حفظ فرصت شغلی

مدیر عامل شرکت تک ماکارون

تامین ارز و نیاز کشور به آن با حفظ فرصت شغلی/ در چندین سال گذشته توجه به صادرات کالای غیر نفتی تنها در زمانی شدت گرفته که فروش نفت خام و درآمد حاصل از آن به دلایلی کاهش یافته و یا دستخوش بحران گردیده است. در شرایط فعلی کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند تامین ارز است و این امر جز با صادرات کالا و خدمات میسر نخواهد شد. گرچه صادرات مواد اولیه و خام منجر به تامین ارز می گردد اما بخش عمده ای از فرصت های شغلی را نیز با خود از بین می برد.

در این شماره به مصاحبه با مهندس نوری، مدیر عامل شرکت تک ماکارون که از ابتدای سال 97 وارد صنعت غذا شده است پرداخته ایم. ایشان به دلیل داشتن سابقه کارشناسی دادگستری؛ با نگاهی قانونمند به صنعت در این زمینه فعالیت دارند و با توجه به سابقه فعالیت در صنعت سلولزی، تفاوت صنعت مواد غذایی را در مواردی همچون کیفیت، سلامت مصرف کننده، طول عمر محصول و مراقبت های حین تولید و جلب رضایت مشتری می دانند که باید به آن بسیار توجه داشت؛ اما چالش ها و مشکلات تمام صنایع را مشترک می بینند.

تامین ارز و نیاز کشور به آن با حفظ فرصت شغلی

تامین ارز و نیاز کشور به آن با حفظ فرصت شغلی/ وی با اشاره به چالش های پیش روی صنعت بیان کرد: فعالان بخش خصوصی با تمام ظرفیت ها و تجارب خود در مقابله با مشکلات پیش آمده که در هر دوره نیز بیشتر و شدیدتر می شود؛ پا به عرصه گذاشته اما آنچه بیش از تحریم ها به صنعت و صادرات لطمه وارد می کند، نداشتن راهکاری مدون و مشخص برای صادرات و پیروی نکردن از خط مشی ثابت در زمینه صادرات و نیز دستورالعمل ها و بخشنامه هایی است که موانع بسیاری فرا روی صادرکنندگان قرار داده است.

به عنوان مثال پیمان سپاری ارزی و تعیین نرخ بالاتر از بهای واقعی برای بازگشت ارز از محل فروش و صادرات هر تن محصول ماکارونی است. قواعد و مقررات حاکم بر بازارهای جهانی متفاوت با شرایط و ضوابط تعیین شده از سوی سازمان های نظارتی و حکومتی داخلی بوده و نمی توان بدون در نظر گرفتن میزان عرضه، تقاضا، شرایط بازار هدف، هزینه های تولید و توزیع، نوسان بهای مواد اولیه و بسیاری از فاکتورهای مهم و موثر، بصورت دستوری برای کالایی نرخ تعیین و در بازارهای جهانی به رقابت پرداخت!

میراث دار زحمات عزیزانی هستیم که سنگ بنای کارخانه تک ماکارون را به درستی قرار داده اند

نوری با بیان اینکه در حال حاضر میراث دار زحمات عزیزانی هستیم که سنگ بنای کارخانه تک ماکارون را به درستی قرار داده اند، گفت: در بین مصرف کنندگان، مشتریان و نیز همکاران تولید کننده در صنعت ماکارونی دیدگاه مثبتی نسبت به شرکت تک ماکارون از نظر کیفیت محصولات، قابلیت تولید و رقابت سالم وجود دارد و ما نیز در تلاش آنیم تا در ادامه این مسیر بتوانیم به عنوان الگوی خوشنام در میان تولیدکنندگان به فعالیت خود ادامه دهیم.  

تلاش برای افزایش سرانه مصرف ماکارونی و تغییر فرهنگ مصرف آن، برنامه آتی تک ماکارون

وی در پایان در خصوص خط مشی و اهداف شرکت تک ماکارون گفت: اولویت اصلی ما در شرکت تک ماکارون حفظ کیفیت همیشگی محصول و ارتقاء آن است که در این راستا به تولید انواع محصولات غنی شده و معرفی آن به بازار خواهیم پرداخت.

تک ماکارون در تلاش است در سال های آتی سهم محصول ماکارونی را در سبد غذایی خانوار بیشتر نموده و سرانه مصرف آن را افزایش دهد و همچنین با انواع راه های تبلیغاتی و آموزشی بتواند بر فرهنگ مصرف ماکارونی به عنوان غذای مفید و مغذی در میان خانواده های ایرانی تاثیرگذاشته و با ارائه پیشنهاداتی برای نحوه پخت انواع متنوع ماکارونی و حذف مصرف گوشت از آن در اقتصاد خانواده تاثیر گذار گردد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا