داخلیشماره 3گفتگوگفتگوی ویژه

تکميل زنجيره خدمات بولر با Service Station

نصب و را ه اندازی دو دستگاه جديد در انحصار بولر

با خبر شديم که شرکت بولر دو دستگاه جديد رول اديتکتور و سورتکس را به عنوان تنها و اولين شرکت در مرکز خدمات خود در شهريار به کار گرفته است. در همين راستا و براي تشريح فعاليت ها و خدمات service station بولر به گفت و گو با جناب آقاي مهندس علي موسوي مدير بخش خدمات پس از فروش بولر نشسته ايم.
علي موسوي با اشاره به اينکه بحث و ايده service station و مرکز خدمات بولر قديمي است اما در ايران به تازگي مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در اسفند ماه سال 93 کلنگ service station بولر زده شد و در نهايت در تير ماه سال 94 به صورت رسمي به بهره برداري رسيد. در تيرماه با دو ماشين ازماشين آلات قديمي کارخانه آستارا شروع به کار کرديم اما هم اکنون سه ماشين شيارزني را در مرکز خدمات بولر به کار گرفته ايم.

مدير service station بولر هدف اصلي اين مرکز را سرويس دادن به دستگاه هاي بولر و همچنين ماشين الات ساير برندها دانست و اظهار کرد: پيش از اين خدمات شرکت بولر به کارخانه ها صرفا اراِئه دستگاه، مشخصات و کارکرد آن بود و در صورت استهلاک دستگاه خدمات تعميراتي به خريداران ارائه نمي شد و زنجيره خدمات رساني بولر قطع مي شد به همين دليل کارخانه دار به رقيب خود يا شرکت ديگري که بولر داشت مراجعه مي کرد. اما در حال حاضر با وجود service station اين زنجيره کامل شده و بولر هم ماشين آلات مورد نياز کارخانه دار را تامين مي کند و هم مشکلات دستگاه ها را با استاندارد و کيفيت بولر بررسي مي کند.
50 درصد مشتريان service station غير بولري هستند
موسوي با بيان اينکه اولين مشتريان ما کارخانجات آردي همچون آرد تابان خمسه با 4 غلطک و کارخانه صنايع آرد ورامين با 10 غلطک بود، گفت: جالب اينجاست که بيش از 50 درصد مشتري هاي اين مرکز خدمات، غير بولري هستند و داراي تکنولوژي کشورهاي ترکيه، ايتاليا و روسيه مي باشند. در حال حاضر حاشيه سود اين مرکز خدمات پايين است اما مهم هدف اوليه ماست که سرويس دهي به کارخانه داران است. مشکل ما در سوددهي وجود رقيبان در اين صنعت است اما بايد توجه داشت که کيفيت کار آنها با service station بولر کاملا متفاوت است و از لحاظ فني و تخصصي هيچ سرويسي با خدمات اين مرکز توان رقابت را ندارد.

برگزاري کلاس هاي آموزشي بولر براي افزايش سطح فرهنگ و آگاهي

مدير service station بولر از برگزاري کلاس هاي آموزشي بولر براي افزايش سطح فرهنگ و ديد آردساز نسبت به کار غلطلک خبرداد و گفت: شيارزني يک کار پيش افتاده نيست که به سادگي از آن گذر کنيم و به دنبال همين عقيده کلاس هايي ببراي بخش فني کارخانه ها گذاشته مي شود.
وي عنوان کرد: در صورت پيشرفت اين مرکز و افزايش نيرو و دستگاه احتمال دارد که گام بعدي ما به ازاي گسترش همين مرکز تاسيس مرکز جديد باشد.

انبار service station بولر دسترسي به قطعات يدکي را آسان کرده است

موسوي با اشاره به اينکه اصل تمرکز ما در سرويس دهي کنوني، دستگاه غلطک آسياب است که دو نوع غلطک صاف و شياردار داريم، گفت: يک انبار service station براي فراهم کردن قطعات يدکي وجود دارد که باعث ارائه سرويس سريع به کارخانه ها شده است و مشکل واردات زمان بر را حل نموده است.
مدير service station بولر تصريح کرد: ماشين سورتکس که سورتينگ را بر اساس رنگ و شکل انجام مي دهد در کارخانه هاي آرد خيلي شناخته شده است و کارخانه هاي سطح بالا از آن استفاده مي کنند. در واقع کارخانه دار يا مشتري هم آموزش مي بيند و هم به صورت عملي با دستگاه کار مي کند و قسمت آموزش از سورتکس شروع مي شود. به نوعي يک کارخانه آرد مينياتوري ساخته مي شود و دستگاه هاي قسمت بوجاري در آنجا نصب مي شود.

رول اديتکتور در انحصار بولر

وي در پايان با بيان اينکه دستگاه رول ا ديتکتور به عنوان يک تکنولوژي که صرفا در انحصار بولر است مي تواند اندازه گيري هايي بکه به روش هاي ديگر ممکن نيست را امکان پذير کند، خاطر نشان کرد: اين دستگاه اسکنري دارد که با کشيدن بر روي غلطک تمام شاخصه هايي بکه امکان اندازه گيري نداشتند را محاسبه مي کند. اين دستگاه نقطه تفاوت ما با بقيه شرکت ها است که از سوئيس وارد شده است و حتي زمان تعمير غلطک را نيز نشان مي دهد و به شيارها به صورت دقيق فرم مي دهد، به همين دليل ديگر نيروي کار اپراتور در اين بخش حذف شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا