آردداخلیشماره 62گفتگوگفتگو با بخش خصوصیگندمنانیارانه گندم

هزینه های تولید نان بسیار فراتر از قیمت گذاری های دستوری دولت است!

مدیرعامل گروه صنعتی نان آوران

هزینه های تولید نان بسیار فراتر از قیمت گذاری های دستوری دولت است!/ متاسفانه ضعف دولت، سلطه گری بیش از اندازه آن در زنجیره گندم، آرد و نان است. با توجه به اینکه دولت گندم و آرد مورد نیاز کشور را تامین و سالانه چندین میلیارد یارانه برای این بخش پرداخت می کند قیمت گذاری نان را هم دستوری کرده است در حالیکه تولید نان دارای سایر هزینه های تولید نیز است که قیمت دستوری، آنها را پوشش نمی دهد به گونه ای که گاهی حتی قیمت بسته بندی یک نان از هزینه تمام شده تولید آن بیشتر می شود! فعالیت در این صنعت سودی ندارد و تنها افراد عاشق هستند که در این بخش دوام آورده اند.

 

 

هزینه های تولید نان بسیار فراتر از قیمت گذاری های دستوری دولت است!

علیرضا مروت پور، مدیرعامل گروه صنعتی نان آوران با ذکر مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار نگاشته بیان کرد: متاسفانه دولت تفاوتی میان نانوایی ها با واحدهای صنعتی که دارای تولید انبوه هستند، قائل نیست و همین امر زمینه ساز بسیاری از مشکلات شده است. در واقع شرکت های تولیدکننده نان صنعتی، مجموعه هایی با نیروها و هزینه های بیشتر در مقایسه با نانوایی ها هستند لذا قیمت گذاری این دسته از محصولات باید در بازار رقابتی بر اساس عرضه و تقاضا صورت بگیرد.

به گفته وی متاسفانه یکی از مشکلات سیاست گذاری های دولت، تصویب برخی قوانین به دنبال تخلفاتی است که عده ای از فعالان صنعت انجام می دهند لذا تمام واحدهای تولیدی حتی آنهایی که سالم کار می کنند نیز باید تاوان اشتباه تخلف کنندگان را بدهند.

افزایش 15 درصدی فروش نان صنعتی نان آوران در دوران  کرونا

مروت پور در ادامه به ویروس کرونا و تاثیرات آن در صنعت نان کشور اشاره کرد وگفت: بحران کرونا و تحریم های سخت، فعالیت را برای تولیدکنندگان به ویژه صنعت غذا که با سلامت و حیات مردم ارتباط دارد، دشوار کرد اما نکته مثبتی که در این بین وجود داشت استقبال بیشتر مردم از محصولات غذایی با بسته بندی های بهداشتی بود که منجر به افزایش فروش نان های صنعتی و حتی نان های مسطح بسته بندی شده کارخانه ها گردید . در این میان شرکت نان آوران نیز از این قاعده مستثنی نبود و منجر به رسیدن این مجموعه به اهداف سالانه خود که افزایش فروش است، شد و تولیدات نان این شرکت تا 15 درصد افزایش یافت. البته افزایش تولید، نیازمند توسعه و ایجاد زیرساخت های لازم است  لذا تجهیزات و تاسیسات تولید را بیشتر و به روز کردیم تا از بازار رقابت دور نمانیم.

وی در پایان یادآور شد: در این دوران علی رغم عدم تمایل تولیدکنندگان صنایع غذایی به افزایش قیمت محصول نهایی، با گرانی مواد اولیه در این بخش مواجه شدیم چراکه تحریم ها و عدم مدیریت اصولی در این دوران منجر به افزایش هزینه های تولید شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا