آردآردسازانداخلیشماره 68گفتگوگفتگو با بخش خصوصیگندم

بهره‌گیری از به‌روزترین فناوری تولید سمولینا در کارخانه آرد مانا

یادداشت از مدیر کارخانه آرد مانا

کارخانه آرد مانا با بهره‌گیری از به‌روزترین تجهیزات تخصصی شرکت بولر سوئیس، موفق به تولید باکیفیت‌ترین آرد سمولینا جهت استفاده در صنعت پاستا و ماکارونی شده است. این فناوریِ تولید آرد با استفاده از تجهیزات پیشرفته از سال 1391 در شرکت آرد مانا به بهره‌برداری رسیده است.

 

مهندس نصر، مدیر کارخانه آرد مانا در ادامه سخنان بالا، به خبرنگار نگاشته گفت: خط تولید سمولینای شرکت آرد مانا از ابتدا جهت آسیاب‌کردن گندم دوروم طراحی شده و خطی کاملاً اختصاصی است و چیدمان دستگاه‌های تولید نیز جهت تولید سمولینا است.

وی با اشاره به این که آرد سمولینا به دلیل داشتن پروتئین بالا و رنگ منحصربه‌فرد زرد کهربایی و همچنین دانه‌بندی مناسب، بهترین گزینه برای تولید محصولات خمیری مانند پاستا و ماکارونی است، اظهار کرد: تولید سمولینا نسبت به تولید آرد حاصل از گندم معمولی، کاملاً متفاوت است و تجهیزات و تخصص ویژه‌ی مورد نیاز خود را می‌طلبد.

تجهیزات تخصصی و خصوصیات خط تولید سمولینای مانا به شرح زیر است:

1-استفاده از دیاگرام مخصوص الک‌ها و غلتک‌ها به منظور تولید سمولینا

2-استفاده از والس‌ها و الک‌های استیل

3-استفاده از دستگاه پوست‌گیر مخصوص گندم دوروم (پرلر) جهت کاهش خاکستر گندم ورودی به آسیاب و کاهش خاکستر آرد تولیدی

4-استفاده از دستگاه سورتکس پیشرفته (اپتیکال سورتر) به منظور تکمیل فرآیند بوجاری و به حداقل رساندن ناخالصی‌های موجود در گندم

5-تمام مراحل تولید از دریافت گندم تا خروج آرد به وسیله آخرین نسل  plcشرکت بولر قابل کنترل و ردیابی است

وی در پایان درباره دشواری‌های تولید آرد سمولینا گفت: با توجه به سخت‌بودن ساختار گندم دوروم، فرآیند مشروط‌سازی مناسب یکی از دشواری‌های تولید سمولینا است. همچنین تنظیم مناسب الک‌های مغز گندم‌گیر و ایجاد توازن بین این الک‌ها و بقیه دستگاه‌های قسمت آسیاب از چالش‌های دیگر تولید سمولینا شمرده می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا