89آردگزارشگندمنان

ارزیابی کیفی غلات و نهاده‌های دامی با NIR

بزرگترین رویداد صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان کشور(نمایشگاه فیداکسپو) با حضور شرکت‌های بزرگ و معتبر اعم از واردکنندگان نهاده، ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها و تأمین‌کنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات، شرکت‌های توزیع‌کننده، کارخانجات معتبر تولیدکننده خوراک دام، طیور و آبزیان و همچنین تشکل‌های بزرگ بخش دام و طیور و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی برگزار شد./ غلات و نهاده‌های دامی

به بهانه حضور قدرتمند شرکت مکث بین‌الملل در این نمایشگاه و اطلاع از آخرین دستاوردهای این مجموعه برای صنعت خوراک دام و طیور با فرشته بختیاری، مدیر دپارتمان فروش این مجموعه به گفت‌وگو پرداختیم.

به گفته بختیاری شرکت مکث بین‌الملل بیش از ۶ دهه سابقه تهیه، تامین، تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل کیفیت در صنایع و دپارتمان‌های مختلف همچون نفت و انرژی، پتروشیمی، داروسازی، نانو، هیدرولوژی و صنعت غذا را دارد. همچنین شرکت مکث افتخار دارد که در حوزه خوراک دام و طیور از تامین‌کنندگان اصلی شرکت‌های بزرگی همچون مدلل و ماهی‌دهت باشد و این مجموعه‌ها با تجهیزات مکث مجهز شده‌اند.

اهمیت استفاده از برندهای معتبر

بختیاری درباره اهمیت استفاده از برندهای معتبر برای سنجش کیفیت محصولات وارداتی در صنعت غلات گفت: با توجه به اینکه بر اساس شرایط کشاورزی و اقتصادی کشور، بخش اعظمی از نهاده‌های دامی و غلات مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود؛ بسیار مهم است که واردکنندگان بدانند که سرمایه خود را صرف خرید چه نوع غلات و نهاده‌ای و با کدام خواص فیزیکی و شیمیایی می‌‍کنند. لذا به صاحبان صنعت خوراک دام و طیور پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از دستگاه NIR که یکی از دستگاه‌های استراتژیک در صنعت غلات است، در مدت زمان یک دقیقه بدون نیاز به مواد شیمیایی و محلول‌سازی، چندین پارامتر مهم محصول ارزوارداتی همچون خاکستر، گلوتن، نشاسته و اسیدهای آمینه را ارزیابی کنند.

 

مزایای استفاده از دستگاه NIR

وی با اشاره به مزایای استفاده از دستگاه NIR در صنعت گفت: استفاده از روش‌های کلاسیک و استاندارد زمان‌بر بوده و نیاز به اپراتور فوق حرفه‌ای دارند. اما دستگاه NIR بدون نیاز به اپراتوری خاص، حتی در نوبت شب نیز قابل‌استفاده است و میتوان در مدت زمان یک دقیقه تمام نمونه‌ها را آنالیز کرد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل افزایش قیمت غلات و نهاده‌های دامی، کیفیت و گرید محصول وارداتی بسیار مهم است، گفت: شرکت‌ها با آنالیز آیتم‌های کیفی و کمی می‌توانند تامین‌کنندگان خود را گریدبندی کنند. همچنین با توجه به سرعت آنالیز دستگاه NIR می‌توانند به سرعت دستور تخلیه و یا ریجکت بار خود را صادر کنند.

وی افزود: شرکت مکث بین‌الملل فارغ از دستگاه NIR، ارائه دهنده دستگاه‌های رفرنس‌تر مانند اندازه‌گیری پروتئین، چربی، فیبر به روش سیستم کرلال می‌باشد.

 

مزایای استفاده از دستگاه نمونه‌بردار اتوماتیک غلات

همچنین دستگاه نمونه‌بردار اتوماتیک غلات یکی دیگر از محصولات شرکت مکث بین‌الملل است. این دستگاه مجهز به سنسور تشخیص کف است که تا به عمق بار نفوذ می‌کند و نمونه مستقیما بدون دخالت اپراتور به مرکز جمع آوری نمونه شیفت می‌شود. لذا با توجه به این ویژگی‌ها صاحبان صنعت می‌توانند بدون هدررفت پول برای تهیه محصول با گرید بالاتر اطمینان جذب کنند.

 

ارائه 10 سال خدمات پس از فروش توسط برند مکث بین‌الملل

بختیاری ادامه داد: شرکت مکث بین‌الملل نماینده رسمی و انحصاری کمپانی FOS دانمارک است که محصولات خود را با یک سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. همچنین

نصب، راه اندازی و آموزش این دستگاه ها کاملا رایگان بوده و صاحبان صنعت می‌توانند با تهیه فیلم از فرآیند آموزش آن را در آرشیو خود نگه دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا