آردآردسازانداخلیشماره 40غلاتگفتگوگندم

آزادسازی صنعت با نظارت متفاوت است، همه ما موافق آزادسازی هستیم

مدیرعامل شرکت آرد میهن

در تمامی جوامعی که نان اصلی ترین غذای جامعه است، نظارت دولت بر توزیع گندم و آرد ضرورت می یابد. راه اندازی سامانه سیفای 2 در راستای همین نظارت دولت، امری منطقی است چراکه ضمن شفاف سازی تمامی فعالیت ها موجب کاهش تخلفات نیز می شود اما بحث آزادسازی با نظارت متفاوت است و همه ما موافق آزادسازی صنعت هستیم چراکه می توان گندم را آزادانه انتخاب و خرید کرد. در واقع تنها نظارت دولت کافی است تا آرد باکیفیت تولید کنیم. در این میان لازم است نانوا نیز آزاد باشد و بر اساس قیمت شناور از هر شهری آرد تهیه کند.

آزادسازی صنعت با نظارت متفاوت است، همه ما موافق آزادسازی هستیم/ مهندس نصر، مدیرعامل شرکت آرد میهن با ذکر مقدمه فوق در گفتگو با خبرنگار نگاشته در خصوص سامانه فروش 100 درصدی سبوس بیان کرد: سبوس یک محصول استحصالی است نه تولیدی. لذا ناچاریم برای تولید آرد، سبوس را نیز استحصال کنیم اما با اجرای این مصوبه و فروش 100 درصدی در سامانه، کارخانجات گاها با مشکلاتی از جمله عدم هماهنگی بین تولید و خروج سبوس ایجاد می نماید.

کیفیت گندم امسال نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است

این مدیر فعال در صنعت آرد تصریح کرد: کیفیت گندم سال جاری نسبت به سال ۹۷ بسیار بهتر بوده است و علت آن این است که در سال جاری کارخانجات امکان خرید مستقیم از کشاورز را پیدا کردند و کارخانه آرد میهن نیز حجم گندم بیشتری به ویژه از استان گلستان، فارس، خوزستان و ایلام خریداری کرده است. خرید مستقیم از کشاورز به معنای خریدی با کیفیت بهتر و افت کمتر است.

نصر با اشاره به اینکه امسال به عنوان خرید بخش خصوصی حجم بیشتری از گندم را از استان تهران خریداری کرده ایم، گفت: بیشتر مشتریان ما مصرف کننده آردهای خاص هستند لذا امسال سعی کرده ایم با خرید گندم از خوزستان و گلستان و با کمک دستگاه های پیشرفته و آزمایشگاه مجهز به تولید آرد باکیفیت بپردازیم.

افزایش ظرفیت ذخیره سازی کارخانه آرد میهن

وی در خاتمه یادآور شد: کارخانه آرد میهن با ظرفیت 250 تن در روز که مشتریان زیادی در بخش آرد صنف و صنعت، آرد یارانه ای و نیمه یارانه ای دارد و سهمیه آن دو تا سه روز اول به فروش می رسد، در حال فعالیت است. در حال حاضر به دلیل محدودیت فضا با دریافت مجوزهای لازم از سازمان صنعت و معدن و تجارت، این حجم افزایش خواهد یافت. همچنین آزمایشگاه این کارخانه جزو آزمایشگاه های پیشرفته در تهران می باشد که دارای دستگاه های خاص رئولوژیکی است و باتوجه به تجربه و نیروهای جوان مدام در حال تغییر و بهبود رویه فعالیت می باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا