آردداخلیشماره 50غلاتگفتگوگندم

تجهیزات آردسازی خارجی و و علل وابستگی آن چیست؟

مدیرعامل شرکت فجر سپاهان:

تجهیزات آردسازی خارجی و و علل وابستگی آن چیست؟/ با توجه به اینکه اخیرا دولت بیش از گذشته در راستای حمایت از تولید داخل و ممانعت از واردات ماشین آلات و قطعات حرکت می کند لذا تولیدکنندگان داخلی بیش از پیش در حال دستیابی به توان تولید تمام قطعات و تجهیزات در داخل کشور هستند. مهندس عسگری، مدیرعامل شرکت فجر سپاهان در گفتگو با نگاشته ضمن بیان این مطلب به تشریح توان تکنولوژیکی داخل کشور در حوزه آرد پرداخته است که در ادامه می خوانید؛

تجهیزات آردسازی خارجی و و علل وابستگی آن چیست؟

 

وی عنوان کرد: اگرچه در حال حاضر بخش زیادی از تجهیزات کارخانه های آردسازی (ماشین آلات قسمت بوجاری) در داخل کشور تولید می شود اما همچنان اغلب تجهیزات قسمت آسیاب، الک، والس ها از سوی تولیدکنندگان خارجی تامین می شود. تاکید میکنم در صورت حمایت دولت از نظر مالی و تایید تولید داخل، توان تولید بسیاری از تجهیزات بخش آسیابانی کارخانجات آرد را داریم.

عسگری اذعان کرد: در حال حاضر توان تولید تجهیزات با کیفیت مشابه نمونه های خارجی در بخش آسیاب و الک کارخانجات آرد در کشور وجود دارد اما به دلیل عقیده برخی کارخانجات به خرید از کمپانی های خارجی و عدم اعتماد آنها به تولیدات داخل، تولید این تجهیزات چندان در داخل کشور صورت نمی گیرد.

مدیر عامل شرکت فجر سپاهان در پایان گفت: همانطور که در بخش آرد، نان و خوراک دام از تولید داخل حمایت می شود؛ اگر در بخش تجهیزات نیز از تولید داخل حمایت های لازم اجرا شود می توان به تمام تجهیزات باکیفیت مناسب در داخل کشور دست یافت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا