87

گرایش نیروهای ماهر به مشاغل دیگر، چالش جدی صنف قنادی شده است

رئیس اتحادیه قنادان تهران

با توجه به موقعیت اقتصادی کشور، متأسفانه شیرینی و محصولات قنادی جزء کالاهای لوکس محسوب می‌شوند و مردم توان خرید سابق را ندارند؛ بنابراین شاهد ریزش تقاضا در این صنف شده‌ایم.

علاوه بر این، در حال حاضر یکی از چالش‌های جدی در صنف قنادی، کمبود نیروهای نیمه‌ماهر، ماهر و حتی ساده است. در واقع نیروها به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی به مشاغل نوظهور ازجمله حمل ونقل اینترنتی روی آورده‌اند و نیروی ماهر به‌سختی پیدا می‌شود.

 

علی بهره‌مند، رئیس اتحادیه قنادان تهران با بیان مطلب بالا در گفت‌وگو با خبرنگار نگاشته اظهار کرد: از دیگر چالش‌های واحدهای قنادی، افزایش هزینه‌های تولید و تبعی همچون آب، برق و مالیات است که موجب شده است این صنف در شرایط سختی فعالیت کند؛ اما به‌رغم این چالش‌ها، اتحادیه قنادان سعی دارد با پیگیری از اتاق اصناف و سازمان صمت، این مشکلات را رفع کند. همان‌طور که پیش‌ازاین با مشکل قیمت بالای شکر روبه‌رو بودیم و دولت با ارائه شکر، قیمت‌ها را به تعادل رساند.

دلیل کاهش خرید آرد قنادی از سامانه

بهره‌مند درباره خرید آرد از سامانه اظهار کرد: متأسفانه واحدهای قنادی به‌منظور تأمین آرد باکیفیت‌تر مجبور به خرید از بازار آزاد هستند و به خرید آرد از سامانه چندان تمایل ندارند.

وی درباره نرخ‌گذاری محصولات قنادی گفت: خوشبختانه حدود سه سال است که مسئولان دولتی به صنف قنادان اجازه نرخ‌گذاری بر اساس عرضه و تقاضا را داده‌اند و دیگر نرخ‌گذاری دستوری برای این صنف اجرا نمی‌شود.

رئیس اتحادیه قنادان تهران در پایان خبر داد: برای سال جدید نیز همچنان نمایشگاه و مسابقه کیک‌های تجسمی برگزار خواهد شد و امیدواریم شاهد اتفاقات بهتر در این برنامه‌ها باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا