آردداخلیشماره 57غلاتگندم

نانوایان خراسان شمالی و چالش جدید آنان با مصوبه جدید سازمان غذا و دارو

مدیر اجرایی اتحادیه و مدیر عامل تعاونی نانوایان خراسان شمالی پاسخ می دهد

قاسمیان، مدیر اجرایی اتحادیه و مدیر عامل تعاونی نانوایان خراسان شمالی درباره مصوبه جدید سازمان غذا و دارو درباره کاهش میزان سبوس‌گیری آرد بربری از 18 به 15 درصد در استان خراسان شمالی اظهار کرد: کاهش سبوس‌گیری آرد بربری از 18 درصد به 15 درصد برای پخت نان بربری در این استان در راستای درخواست اداره غله و استانداری استان و به بهانه سلامت مردم صورت گرفته است. در حالی که یکی از اهداف این برنامه افزایش تناژ آرد و صرفه‌جویی در شرایط فعلی می‌باشد.

از نظر نانوایان خراسان شمالی پخت نان بربری با آرد 18 درصد به بالا هم توجیه علمی و تجربی دارد!

وی با بیان اینکه بهتر بود این موضوع به صورت سلیقه‌ای و پایلوت و در این استان اجرا میشد، گفت: پخت نان بربری با افزایش سبوس آرد، نانوایان را با مشکلات جدی رو به رو خواهد کرد؛ کمااینکه تا قبل از اجرای این مصوبه، پخت نان با آرد 18 درصد نیز کیفیت قابل قبولی را نداشت.

 

قاسمیان با بیان اینکه آرد مناسب تعریف و تایید شده از سوی استاندارد ملی برای تولید نان بربری از طیف 18 تا 22 درصد می‌باشد، گفت: متاسفانه در اجرای این طرح نه به نظر و تجریه نانوایان استان توجه شده و نه به ذائقه و سلیقه مردم و نه به پیشنهادات و نظرات کارخانجات آردسازی سطح استان.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد، این طرح پیش زمینه و پیش درآمدی برای اجرای طرح تولید نان کامل از آرد کامل است که حداکثر باید به صورت آزمایشی در چند واحد نانوایی اجرا شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا