آردسازانشماره 84غلاتگندم

لزوم توجه دولت به نوسازی کارخانجات قدیمی

کارخانجات جدید تاسیس در انتظار نگاه حمایتگرانه دولت

خاندان غلامی از پیشکسوتان صنعت آرد کشور هستند که فعالیت آسیابانی خود را از سال 75 با برند برکت گندم شروع کرد‌ه‌اند و در جهت به‌روزرسانی و توسعه فعالیت‌های خود، مجتمع سیلوی آسیاب سالم پاک تبریز را در استان آذربایجان شرقی احداث نمودند. این کارخانه در سال 1396 کلنگ‌زنی شد و اردیبهشت سال 1400 به بهره‌برداری رسید. فناوری به‌کاررفته در این کارخانه مربوط به بولر سوئیس است و روزانه قادر است تا 500 تن آرد تولید کند.

به گفته مهندس غلامی، کارخانه آرد سالم پاک با بهره‌گیری از به روزترین ماشین‌آلات و تکنولوژی قادر است تا آرد یارانه‌ای مطلوب و با کیفیت برتر را به مشتریان خود ارائه دهد و کیفیت آرد تولیدی این مجموعه به‌گونه‌ای است که هیچ‌گونه رقیبی در این استان قدرت رقابت با تولیدات این مجموعه را ندارد. با وجود این مزیت‌ها، این کارخانه در حال حاضر با 50 درصد ظرفیت تولیدی خود مشغول به فعالیت است و درصورتی که دولت از آن حمایت کند می‌تواند توان تولید آرد به میزان انبوه را داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که موفقیت آرد سالم پاک تبریز مرهون مدیریت قدرتمند، تولید آرد باکیفیت، مشتری‌مداری و خوش‌نامی است، گفت: کارخانجات بزرگ صنف و صنعت از مشتریان بزرگ این کارخانه هستند که 25 سال است آرد موردنیاز خود را از این مجموعه‌ها تأمین می‌کنند.

وی ادامه داد: نزدیکی آرد سالم پاک تبریز به قطب شرکت‌های تولید شیرینی و شکلات موجب شده است این مجموعه با تمام توان تولیدی خود، آرد موردنیاز این واحدها را تأمین کند. همچنین این کارخانه در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک در بخش تبدیل آرد به فرآورده‌های آردی از طرحی رونمایی کند و یک خط تولید فرآوردههای آردی را به تولیدات خود بیفزاید. همچنین این مجموعه در کنار تولیدات خود محصولاتی همچون نان فانتزی، حجیم و لواش را نیز تولید می‌کند.

غلامی با تأکید بر اهمیت به‌روزرسانی کارخانه‌های قدیمی گفت: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر حمایت از تولید و رشد آن توسط دولت و مهار تورم، ضروری است که مسئولان نگاه ویژه و حمایت‌گرایانه‌ای را نسبت به واحدهای نوپا و جدید داشته باشند چراکه این واحدها با وجود تورم و مشکلات تولید در جهت کمک به امنیت غذایی کشور و تولید آرد با کیفیت قدم برداشته‌اند. از سوی دیگر، با توجه به اینکه دولت، سالانه هزینه کلانی را صرف اختصاص یارانه برای تولید و خرید گندم می‌کند، هر گونه حمایت و ایجاد زیرساخت برای بهبود تولید آرد کشور می‌تواند کمک شایانی به ارتقا توان تولیدی کشور در صنعت آردسازی و استفاده بهینه از منابع یارانه‌ای کند.

همچنین ضروری است که دولت زیرساخت‌ها و تسهیلاتی را در نظر بگیرد تا کارخانجات قدیمی نیز بتوانند با به روزرسانی خطوط تولید خود در تامین آرد کشور گام‌های موثری را بردارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا