داخلیسرمقالهشماره 50غلاتگندم

صدور مجوزهای جدید، داستانی پر حاشیه!

صدور مجوزهای جدید یکی از چالش های آسیابانان است. صنعت آرد، صنعتی که سالها به عنوان یکی از موفق ترین صنایع خاورمیانه، بنگاه اقتصادی مناسبی جهت سرمایه گذاری محسوب می شد و علی رغم تصدی گری های دولت و مصوبه های مختلف در این بخش؛ همچنان به قوت خود باقی است و فعالان این عرصه با بالاترین حد سرمایه گذاری، در تولید آرد، به عنوان یکی از مهمترین مواد غذایی مردم، کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته اند. با این حال، صدور مجوزهای جدید با وجود ظرفیت بلااستفاده کارخانجات آرد موجود و موانع صادراتی، زنگ خطری را برای صنعت گندم و آرد کشور به صدا درآورده و آردسازان را گرفتار زیان دهی کرده است.

 

صدور مجوزهای جدید، داد آسیابانان را درآورد

امروز صدای اعتراض آسیابانان به دنبال صدور مجوزهای جدید احداث کارخانه آرد در اغلب استان ها به گوش می رسد. این در حالی است که اغلب کارخانجات کشور بسیار کمتر از ظرفیت اسمی خود در حال فعالیت هستند.

متاسفانه امروز سرمایه گذاران جدید در ابتدا با تعهد عدم درخواست سهمیه گندم، موفق به اقناع ارگانهای تصمیم گیر برای دریافت مجوز احداث کارخانه آرد می شوند. اما فارغ از دعوای سهمیه، به نظر می رسد که مسئولان دولت تنها با هدف بالا بردن آمار احداث کارخانه های جدید و رشد سرمایه گذاری دست به این امر زده اند…! به واقع این مجوزها چه عواقبی برای صنعت کشور دارد.

مجوز؛ داستانی جدید و پرحاشیه برای صنعت غذای کشور

با نگاه موشکافانه به صنعتی که سال هاست به دلیل شرایط اقتصادی کشور، در مسیر بحران قرار گرفته است و با بررسی میزان مصرف آرد و ظرفیت اسمی تولید کارخانجات هر استان، می توان دریافت که صدور مجوزهای جدید کارخانه آرد، داستانی جدید و پرحاشیه است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا