آردداخلیشماره 58غلاتگندمماکارونی

خرید توافقی گندم دوروم، کارخانجات ماکارونی و تولید را نجات داد

رئیس هیئت مدیره شرکت شمس آذر

در سالی که گذشت خرید توافقی گندم دوروم از کشاورزان منجر به حفظ مقداری از این محصول به عنوان ذخایر استراتژیک شد تا در ماه های پایانی سال که با کمبود گندم و تامین تنها 60 تا 70 درصد سهمیه کارخانجات مواجه می شویم؛ بتوان باقی سهمیه را تامین و از تعطیلی کارخانجات و کاهش تولید آنها ممانعت کرد.

مهندس نجفیان، ریاست هیات مدیره شرکت شمس آذر در گفتگو با خبرنگار نگاشته مطرح کرد: افزایش قیمت گندم به نفع تولید کننده است چراکه با توجه به تفاوت نرخ گندم داخلی و خارجی و پایین بودن ریال به نسبت دلار، امکان تامین گندم از خارج را نداشته ایم لذا قیمت مواد اولیه کشور باید با نرخ مواد اولیه بین المللی یکسان باشد.

جهش صادرات ماکارونی پس از بحران کرونا

وی با اشاره به اینکه نرخ ماکارونی در سال جدید به تناسب افزایش قیمت مواد اولیه 35 تا 40 درصد افزایش خواهد داشت، گفت: بحران کرونا در رشد سرانه مصرف ماکارونی در داخل کشور تاثیر چندانی نداشته و بیشتر صادرات ماکارونی پس از این بحران جهش داشته است.

علت تاسیس برخی واحدهای جدید تولید کننده ماکارونی

نجفیان در پایان در خصوص افتتاح واحدهای جدید ماکارونی تصریح کرد: با توجه به اینکه پس از آذر ماه سال گذشته واردات نهاده های دامی به کشور صورت نگرفت و افزایش نرخ ذرت و جو تا 6 هزارتومان منجر به خرید گندم 4500 تومانی از سوی دامداران شد لذا برخی از واحدهای جدید به دلیل افزایش نرخ گندم و دریافت سهمیه وارد بازار شدند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا