آردآردسازانداخلیشماره 47غلاتگفتگوگفتگو با بخش خصوصیگندم

حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آرد خبازی و صنف و صنعت نیازمند بازبینی و چاره‌اندیشی است

مدیرعامل شرکت آردسازی سهند سقز عنوان کرد؛

حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آرد خبازی و صنف و صنعت نیازمند بازبینی و چاره‌اندیشی است/ مهندس مویدی، مدیرعامل شرکت آردسازی سهند سقز در گفت و گو با نشریه نگاشته در ارزیابی از تاثیرات افزایش نرخ آرد صنف و صنعت، بیان داشت:  افزایش نرخ آرد صنف و صنعت در شروع سال جدید همزمان با گرانی و تورم در سایر کالای اساسی شوکی بزرگ به مصرف کنندگان محصولات این صنف ازجمله ماکارونی، شیرینی و شکلات و بیسکویت تا بعضی اقلام ضروری جامعه مانند نان های مصرفی مردم بوده است که باعث سردرگمی بیشتر مصرف کننده به خصوص اقشار متوسط و پایین جامعه که از درآمدهای ثابت برخوردارند، بوده است.

 

حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان آرد خبازی و صنف و صنعت نیازمند بازبینی و چاره‌اندیشی است

 

وی در ادامه با بیان اینکه تفاوت قیمتی که در نرخ آرد صنف و صنعت پدید آمده است، مضاف بر موارد مذکور باعث نگرانی‌های وافری در بین تولیدکنندگان صنعت آرد نیز شده است، گفت: اولین پیامد آن می تواند به بروز رانت اشاره کرد که منجر به سوق دادن بعضی افراد به پایین آوردن مصرف آردخبازی جهت تبدیل آن به آرد صنف و صنعت خواهد شد که به ظهور بیشتر سودجویی دلالان منجر می شود.

این اختلاف قیمت باعث از بین رفتن رقابت سالم، کاهش کیفیت و افزایش ضایعات در بخش خبازی خواهد شد. لذا در پیشنهاد به جلوگیری از این موارد مذکور و برگشت ثبات متعادل باید نرخ آردهای خبازی نیز دچار تغییرات شود تا این فاصله ایجاد شده کاهش پیداکند به شرط اینکه چاره اندیشی شود که حقوق مصرف کنندگان آرد خبازی و صنف و صنعت نیز در نظر گرفته شود.

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت کارخانجات آردسازی

مویدی در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر فعالیت کارخانجات آردسازی، خاطرنشان کرد: با ظهور پدیده ویروس کرونا در کشور، شاهد موجی از ترس و استرس این بیماری مشهود شد و نیاز به مراقبت، پیشگیری و شیوع این مصیبت همه گیر در این کارخانه هم جز ملزومات بوده است چراکه تولید آرد و ادامه فعالیت این صنعت استراتژیک که پایه و اساس سفره مصرف کنندگان است،

خط قرمز مسئولان و صاحبان این صنعت عظیم بوده و هست و همانطور که در زمان جنگ تحمیلی نیز این صنعت تعطیلی و سکون را تجربه نکرده بود. از این رو مدیریت کارخانجات سعی داشتند تا با کمک پرسنل و مشاوره با جامعه درمانی کشور، اصول فاصله گذاری و مراقبت از پرسنل و مراجعه‌کنندگان را با دقت رعایت نمایند و در این مبارزه سخت و نفس گیر کوتاهی بروز ندادند که خوشبختانه موردی حتی مشکوک به این ویروس در کارخانه آردسازی سهند سقز مشاهده نشده است.

صادرات مجدد آرد به کشورهای همجوار لازمه تحقق شعار انتخاباتی امسال است

مدیرعامل شرکت آردسازی سهند سقز در خاتمه اذعان داشت: با توجه به نامگذاری سال 1399 به سال جهش تولید ملی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی انتظار می رود مسئولان و متولیان گندم و آرد کشور در راستای تهیه و ارسال گندم های با پروتئین مناسب برای تولید آرد مطلوب و با کیفیت تر اقدام نمایند که لازمه آن اختلاط گندم های موجود در سطح کشور و یا در صورت امکان ورود گندم خارجی برای اختلاط است. همچنین لازم است راهکاری برای صادرات مجدد آرد به کشورهای همجوار برای تحقق شعار انتخابی سال پیش رو در دستورکار قرار گیرد چرا که این صنعت قدیمی و با سابقه و البته پرتوان کشور از حدود 40 درصد توان تولیدی خود استفاده می کند و بقیه ظرفیت آن خالی مانده  است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا