بین‌المللیشماره 58گفتگوگفتگوی ویژهگندم

نمایشگاه اگروفود و ایبکس در سال 1400 برگزار می‌شود

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل نمایشگاه‌های بین المللی ج ا ایران مطرح کرد

   نمایشگاه اگروفود و ایبکس در سال 1400 برگزار می‌شود و محدودیت ها و رعایت پروتکل های بهداشتی جامع در صنعت نمایشگاهی مصوب وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی در سال 99 موجب شد نمایشگاه آگروفود و سایر نمایشگاه های تخصصی در سال 99 به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، به صورت محدود و فقط برای متخصصین دعوت شده برگزار شود و تعداد زیادی از شرکت‌های فعال در صنایع غذایی، آرد و نان از معرفی آخرین محصولات و دستاوردها و تکنولوژی خود در نمایشگاه های برند کشور باز ماندند. نگاشته در این شماره برای آگاهی از آخرین وضعیت برگزاری نمایشگاه ایبکس و آگروفود با حمیدرضا آملی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل نمایشگاه های بین المللی به گفتگو پرداخته است.

به گفته وی بر اساس تصمیم شرکت سهامی نمایشگاه‌های ایران، برگزاری نمایشگاه آگروفود در تقویم نمایشگاهی سال 1400، برای تاریخ 31 شهریور تا سوم مهرماه و نمایشگاه ایبکس نیز برای تاریخ 22 تا 25 شهریورماه لحاظ گردیده است.

برگزاری نمایشگاه اگروفود قطعی است

وی با اشاره به برگزاری قطعی نمایشگاه ایبکس و اگروفود در سال 1400 گفت: در صورت فروکش بیماری کرونا، بازدید از هر دو این نمایشگاه برای عموم آزاد خواهد بود؛ اما در صورت تداوم محدودیت‌های کرونایی، نمایشگاه‌ها به صورت تخصصی و با حضور کارشناسان و متخصصان برگزار خواهد گردید. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند نمایشگاه را به صورت مجازی از طریق پرتال شرکت‌های سهامی نمایشگاه‌ها بازدید کنند.

وی در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه اگروفود و ایبکس اظهار کرد: با توجه به موضوع نمایشگاه اگروفود و ایبکس با صنایع غذایی کشور و اهمیت تامین و توزیع مواد غذایی به ویژه در این مقطع زمانی در شرایط تحریم، رویکرد این رویداد اقتصادی و ملی بر این است که بتوانند با تامین مواد غذایی و ارتقای کمی و کیفی محصولات ایرانی با حمایت از بخش های  داخلی و رفع موانع تولید، وابستگی کشور به خارج را به حداقل کاهش دهیم.

از سوی دیگر، نمایشگاه همانند دانشگاهی است که زمینه مساعد برای تبادل دانش و تکنولوژی را فراهم کرده است و برگزاری نمایشگاه‌های صنایع غذایی با حضور شرکت های داخلی و خارجی و به ویژه دانش بنیان های وطنی در ارتقا صنعت غذایی کشور بسیار پر اهمیت می باشد .

وضعیت برگزاری ایبکس در سال 1400

آملی در خصوص محورهای جانبی در نمایشگاه ایبکس در سال 1400 گفت: با توجه به وضعیت کرونا، درصدد هستیم تا بر روی بحث بسته‌بندی مواد غذایی و نگهداری آن در بسته‌بندی‌های بهداشتی. در نمایشگاه 1400 تمرکز و توجه بیشتری داشته باشیم.

همچنین موضوع فرهنگ سازی پرهیز از اسراف. سلامت نان در پخت نان به شیوه سنتی و مدرن و  اطلاع رسانی از  نقاط ضعف و قوت هر کدام از این دو نوع پخت یکی از بخش‌های مهم در رویکرد های نمایشگاه نان. 1400 خواهد بود چراکه در حال حاضر، وضعیت دورریز نان، اسراف و هدرفت سرمایه در این خصوص  در ایران از دغدغه های اقتصادی می‌باشد و لازم است که در حوزه پخت‌های ماشینی با کیفیت فعال تر عمل شود و فرهنگ‌سازی بیشتری  صورت بگیرد تا جایگزین و مکمل برای میزان مصرف در کنار  پخت‌های سنتی کشور گردد.

اقدامات شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در نمایشگاه اگروفود

 

وی در بخش دیگر گفتگو با اشاره به اینکه «اتحادیۀ جهانی نمایشگاه UFI» در سال 2020 برای همۀ کشورها پروتکلی بهداشتی در زمینه «برگزاری نمایشگاه‌ها» ارسال کرد؛ افزود: در ایران و به‌خصوص در «شرکت سهامی نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران» به‌عنوان پرچم‌دار صنعت نمایشگاهی کشور، این پروتکل‌ها توسط کارشناسان مجربِ مجموعه بررسی و متناسب با شرایط کشور اصلاح و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شد.

بعد از برگزاری جلساتی متعدد به ‌اتفاق کارشناسان و مدیران زحمتکش وزارت بهداشت، مجددا بر روی آن اصلاحاتی صورت گرفت و تقریباً می‌توان گفت پروسه‌ای سختگیرانه از طرف وزارت بهداشت اعمال شد که شرکت سهامی نمایشگاه ها در فرآیند عبور از این پروسه قرار گرفت و درنهایت با برگزاری جلسات کارشناسی و بازدید های میدانی و بررسی های تخصصی  که با مجموعه وزارت بهداشت داشتیم  این پروتکل را به تصویب رسید و جزو معدود دستگاه‌های اجرایی در کشور هستیم که پروتکل بهداشتیِ مصوب وزارت بهداشت. مخصوص صنعت نمایشگاهی داریم و آن به صورت دقیق و کاربردی در دستور کار قرار داده و عملیاتی نموده ایم.

یکی از مهم‌ترین ویژگی و امتیاز مجموعه نمایشگاه بین المللی

آملی با بیان اینکه در زمان تأیید این پروتکل ها، از سوی وزارت بهداشت بررسی‌هایی میدانی بر روی مجموعه نمایشگاه بین المللی صورت گرفت افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی و امتیاز این سایت، گستردگی آن است و این امتیاز، امکان فاصله‌گذاری اجتماعی را به‌صورت کامل، در اختیار ما قرار می‌داد و توانستیم قوانین‌ مالی و اجرایی مجموعه را متناسب با شرایط کرونا اصلاح کنیم.

در این راستا لازم است، از مدیریت کلان جناب آقای دکتر زمانی مشاور وزیر صمت و مدیر عامل نمایشگاه های ج ا ایران. که  با هدایت هوشمندانه و با تدبیردر سال 99 توانست. امکان برگزاری در شرایط تحریم و کرونا را برای تعداد 120 نمایشگاه تخصصی و صنعتی کشور  را با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برای مخاطبین متخصص و برای عموم مردم عزیزمان از طریق فضای مجازی میسور  نماید و همچنین  از حمایت های وزارت خانه های  صمت و بهداشت و درمان. و اهتمام مدیران ارشد نمایشگاه در بخش دولتی و تشکل های بخش خصوصی تشکر ویژه داشته باشم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا