آردداخلیشماره 47گفتگوگفتگو با مسئولین دولتگندم

پیش بینی خرید 10 و نیم میلیون تن گندم در سال جدید

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی

به جهت اهمیت تامین غذا و نقش گندم در امنیت غذایی، مکاتبات لازم با دستگاه های مسئول برای جابجایی و انتقال کمباین بین استان ها صورت گرفته و سازمان های جهاد کشاورزی استان ها در ذیل برنامه های ستاد کرونا استان، هماهنگی و تمهیدات لازم را برای اجرا دستور العمل ها بعمل آورده است و خوشبختانه برداشت گندم به روال معمول سنوات گذشته هم اکنون در 8 استان کشور در حال انجام می باشد.

اسماعیل اسفندیاری پور، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی با ذکر مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار نگاشته بیان کرد: دستورالعمل خرید گندم سال جاری با هماهنگی وزارت متبوع (دفتر مجری طرح گندم)، با شرکت بازرگانی دولتی ایران و وزارت صمت مطابق سال های قبل به طور مشترک و همکاری خوب تهیه و به استان ها ابلاغ و بر آن اساس خرید تضمینی گندم در مرحله اجرا قرار دارد.

وی در ادامه افزود: تاکنون (21 اردیبهشت ماه سال جاری) بیش از یک میلیون و 100 هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده است و امیدواریم که تا پایان فصل خرید حدود 10 و نیم میلیون تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری کنیم.

بحران کرونا تاثیری در تولید گندم و کیفیت آن نداشته است

اسفندیاری پور در پاسخ های به این سوال که آیا بحران کرونا در میزان تولید گندم و کیفیت آن تاثیری داشته و یا خیر گفت: خیر با توجه به رعایت اصول و اینکه محیط فعالیت های کشاورزان و گندمکاران در صحرا و بیابان بوده لذا آلودگی ها به علت تراکم پایین جمعیتی و رعایت اصول در تولید گندم تاثیری نداشته است. با توجه به شرایط خوب مزارع و پراکنش بارندگی و مبارزه با عوامل خسارت زا به ویژه بیش از یک میلیون هکتار مبارزه با بیماری ها و مدیریت علف های هرز و آفات که در دستور کار قرار دارد، کیفیت گندم تولید خوب ارزیابی می گردد.

وی در پایان در خصوص نرخ گذاری گندم در سال 99 یادآور شد: در سال جدید قیمت گندم با 4 درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید برای گندم معمولی (نان) 25000 ریال و برای گندم دوروم 26000 ریال تعیین و اجرا می گردد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا