اخبار علمیداخلیشماره 20گفتگوگفتگو با بخش خصوصیناننمایشگاه

خمیر منجمد و فن آوری آن توسط گروه بیک صنعت به بازار ایران وارد می شود

 سال هاست که فن آوری نان منجمد در سراسرجهان مورد استفاده قرار می گیرد. این فناوری به نانوایان این امکان را می دهد که امکان تولید انواع نان حتی در فضای 15 تا 20 متری برای آنها فراهم شود که با توجه به افزایش قیمت ملک، می تواند برای کارگاه های کوچک بسیار مثمرثمر و اقتصادی باشد.

مهندس جوانشیر مدیرعامل شرکت بیک صنعت در حاشیه نمایشگاه ایبکس از تحول دنیای نانوایی با ورود فن آوری خمیرهای منجمد خبر داد و گفت: در این پروسه دستگاه شاک فریزر با ایجاد شوک سرما در خمیر موجب یخ زدن آن با حفظ تمام ویژگی های ظاهری از جمله طعم، بو و مزه محصول تا 4 ماه پس از تولید می شود، از طرفی با جلوگیری از رشد باکتری ها ماندگاری بالایی را برای محصول تولید شده فراهم می آورد.

جوانشیر افزود: با وجود اینکه اغلب کارگاه های نانوایی در ایران دارای محدودیت فضا هستند، تلاش شد تا با طرح جدید ورود خمیرهای منجمد و یا نیم پز به بازار و سرعت پخت سریع در فرهایی با ابعاد بسیار کوچکتر، گامی ارزشمند در جهت ارتقای عملکرد کارگاه های تولید نان حجیم برداشته شود.

 

تاسیس آکادمی نان و شیرینی بیک صنعت (بیک آکادمی) و استقبال نانوایان

مدیرعامل بیک صنعت گام مهم این شرکت در بهبود تولید نان کشور را تاسیس آکادمی نان و شیرینی بیک صنعت دانست و گفت: در راستای تجهیز واحدکارگاهی نان فانتزی، مسئله آموزش نانوایان توسط بیک صنعت در کنار تجهیز واحدها بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در همین راستا آکادمی بیک صنعت با پیشرفته ترین تجهیزات بیش از دو ماه است که به صورت رسمی آغاز به کار نموده است.

وی در تکمیل مطلب فوق افزود: خوشبختانه با گذشت تنها 2 ماه از راه اندازی این آکادمی، استقبال خوبی از سوی نانوایان و فعالان صنفی تولید نان صورت گرفته است. آکادمی بیک صنعت نیز سعی دارد تا با تمام قوا به سمت ارائه سرویس آموزشی عالی حرکت کند.

این فعال عرصه تکنولوژی نان در خاتمه در خصوص احتمال ورود این شرکت به حوزه تولید خمیر منجمد یادآور شد: استراتژی شرکت بیک صنعت این مساله را ایجاب می کند که با مشتریان خود رقیب نشود بلکه تنها از ابتدا تا انتهای کار، با آن ها همراه شود. این شرکت از مرحله مشاوره تا راه اندازی یک واحد نانوایی، قنادی و کافی ‌شاپ، دستیابی به محصول مطلوب و مورد انتظار در کنار مراجعه کنندگان خود قرار دارد.

شایان ذکر است مجموعه گلنان پوراتوس و بیک صنعت در زمینه ارائه فرمول خمیرهای منجمد و همچنین ارائه تکنولوژی عرضه آن در بازار، در مرحله معرفی بازار قرار دارند و اقدام واحدهای صنفی برای استقرار این نوع عرضه نان، تحولی چشمگیر در صنعت نان در کشور خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا