شماره 84غلاتگزارشگندم

کارخانه آرد فخر زنجان؛ تنها واحد برگزیده آردسازی در همایش روز جهانی ایمنی

همایش روز جهانی ایمنی غذا به میزبانی سازمان غذا و دارو و با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس سازمان غذا و دارو و دیگر مدیران ادارات این سازمان، خردادماه امسال در تهران برگزار شد.

در جریان برگزاری این همایش، علاوه بر تقدیر از واحدهای برتر صنایع غذایی از دو دانشمند تأثیرگذار این صنعت قدردانی شد. نکته قابل‌توجه در همایش امسال روز ایمنی غذا حضور یک کارخانه آرد برای نخستین بار در میان واحدهای برتر صنعت غذا بود و کارخانه آرد فخر زنجان توانست با همت و عزم راسخ خود در جهت ارتقای کیفیت آرد تولیدی و کسب آیتم‌های مختلف استاندارد، به این نشان مهم دست یابد و نشان واحد برتر همایش روز ایمنی غذا را کسب کند.

 

نگاشته در مسیر انجام رسالت خود، در این شماره از نشریه برای تقدیر از این واحد مجرب و معرفی پتانسیل‌های آن، گزارشی تهیه کرده است.

مهندس کتابی، مدیرعامل آرد فخر زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار نگاشته درباره معیارهای انتخاب واحد برگزیده در این همایش اظهار کرد: امتیاز کسب‌شده در دوره PRPS، آزمایش‌های رندوم از محصولات واحد تولیدی و محصول در دسترس نانوایان، بررسی میکروبی و رئولوژی و سایر آیتم‌های کیفی آرد از معیارهای مهم برای واحد برگزیده بوده است که خوشبختانه آرد فخر زنجان توانست در تمام این موارد، امتیاز لازم را کسب نماید. همچنین آرد تولید کارخانه فخر زنجان در سال 1401 و 1402 هیچ‌گونه مغایرتی با استانداردهای مربوطه نداشته است.

وی با اشاره به این‌که آرد فخر زنجان تنها واحد برگزیده استانی و کشوری در حوزه آردسازی بود که توانست در این همایش عنوان واحد برتر را کسب کند، گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته از مشتریان آرد فخر زنجان، محصول تولیدی ما چه ازنظر آیتم‌های استاندارد و کیفی آرد و چه از منظر آیتم‌های تجربی نانوایان توانست نمره کامل و قابل قبولی را کسب کند.

 

این مدیر باتجربه صنعت آرد در بخش دیگر گفت‌وگو درباره نرخ خرید تضمینی گندم اظهار کرد: با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و تهدید امنیت غذایی، دولت مجبور شد سال گذشته نرخ خرید تضمینی گندم را نسبت به سال 1400، 100 درصد افزایش دهد؛ بنابراین برخی از افراد با توجه به افزایش 100 درصدی، نرخ 15 هزارتومانی را برای خرید تضمینی گندم قبول ندارند.

وی ادامه داد: گندم کالایی اساسی و راهبردی است که قیمت آن بر بسیاری از کالاها اثر خواهد گذاشت و افزایش قیمت گندم بیش از نرخ 15 هزارتومانی، صنایع آردبر همچون ماکارونی، کیک و … را در فرآیند تولید و صادرات دچار چالش خواهد کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا