آردداخلیشماره 67غلاتگزارشگندمماکارونی

نرخ گندم صنف و صنعت و لزوم اصلاح قیمت آن

با وجود تمام پیگیری‌های ما در خصوص غیرقانونی بودن اختصاص یارانه به گندم صنف و صنعت، دولت قبلی و همچنین دولت فعلی، این کالای استراتژیک را روی نرخ 2700 تومان ثابت نگه داشته‌اند که این موضوع صنعت ماکارونی را با مشکل روبه رو کرده است و از سویی، برخی تولیدکنندگان بنا بر مصوبه دولت، به خرید قراردادی گندم با نرخ آزاد اقدام کردند و این مسأله، به ایجاد دوگانگی در نرخ مواد اولیه و کالای استراتژیک منجر شد.

نرخ گندم صنف و صنعت و لزوم اصلاح قیمت آن

شفق، مشاور انجمن صنفی تولیدکنندگان کارخانجات ماکارونی ایران با بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با خبرنگار نگاشته، عنوان کرد: دولت باید نرخ گندم برای مصارف ماکارونی, بیسکوییت را اصلاح کند و از ارائه یارانۀ غیرقانونی به این بخش دست بردارد. در واقع سال آینده حتی اگر نرخ خرید تضمینی همان 7500 تومان باقی بماند نیز با هزینۀ حمل و نقل حداقل حدود 8500 تومان خواهد شد که فاصلۀ آن با نرخ فعلی گندم 2700 تومان صنف و صنعت بسیار زیاد است. همچنین در این صورت قیمت ماکارونی به شکل شتابزده و حداقل حدود 150 تا 200 درصد باید افزایش پیدا کند.

وی در پایان ادامه داد: بهتر است در ماه‌های باقیماندۀ سالجاری، نرخ گندم صنف و صنعت اصلاح شود تا فاصلۀ قیمتی آن با گندم سال 1401 کاهش یابد و ما به عنوان تولیدکننده در اجرای این طرح اصرار داریم؛ به گونه‌ای که حتی حاضریم در این مدت، با قیمتِ اصلاح شده کمتر از تاثیر افزایش نرخ گندم فروش ماکارونی را تا پایان سال ادامه دهیم.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا