آردآردسازانداخلیشماره 48گزارشگندم

بازار گندم صنف و صنعت و علت کسادی این روزهای آن چیست؟

به اعتقاد فعالان صنعت آسیابانی، بازار گندم صنف و صنعت، این روزها رکود محسوسی را تجربه می‌کند چراکه افزایش قیمت گندم صنف و صنعت سبب شده است تا مشتریان این نوع گندم، نیاز خود را جدا از بازار گندم‌های دولتی و از طریق بازارهای موازی تامین کنند. اما باید بدانیم که این پایان ماجرا نیست و با اتمام ذخایر بازارهای موازی شاهد، سرریز مجدد مشتریان گندم صنف و صنعت به سیلوهای دولت برای دریافت گندم خواهیم بود.

بازار گندم صنف و صنعت و علت کسادی این روزهای آن چیست؟

یک فعال صنعت آرد ضمن بیان مقدمه فوق در خصوص وضعیت فروش آرد قنادی توسط کارخانجات آرد اظهار کرد: بر اساس آمار بخش فروش کارخانجات آرد به ویژه در استان اصفهان، واحدهای آردسازی در دوماه اخیر با کاهش تقاضای آرد از سوی قنادی‌ها مواجه بودند .از سوی دیگر واحدهای بزرگ صنف و صنعت نیز همچون کارخانجات ماکارونی با گرانی گندم، اقدام به استفاده از ذخایر موجود خود کردند.

همچنین طبق گزارش‌ها، کارخانجات آرد نیز به دلیل گرانی گندم دولتی به خرید مستقیم گندم از کشاورزان روی آوردند و گندم را کیلویی 2500 تومان از کشاورز خریداری و در سیستم سیفا دو ثبت کرده‌اند.

تبعات اتمام ذخیره گندم کارخانجات آرد

وی ادامه داد: با توجه به اتمام ذخیره گندم کارخانجات آرد در پاییز، واحدهای آردسازی با وجود عدم تمایل برای خرید گندم 2700 مجبور به تامین گندم مورد نیاز خود از شرکت بازرگانی دولتی ایران خواهند بود.

این فعال آسیابانی ریشه‌یابی علل کاهش فروش آرد صنف و صنعت را امری مهم در یافتن بازارهای موازی در این صنعت دانست و افزود: برخی از شرکت‌های بزرگ صنف و صنعت با استفاده از ذخیره خود و بدون خرید گندم دولتی تا چندماه آینده، قابلیت تولید محصول را دارند. اما وضعیت فوق تنها تا اوایل پاییز ادامه خواهد داشت. لذا قیمت 2700 تومان به صورت رسمی و بالاجبار باید مورد پذیرش صنایع آردسازی و صنوف مصرف کننده آرد در بخش صنعتی قرار گیرد.

خبرنگار: فاطمه بغدادی

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا