آردداخلیشماره 62گفتگوگندم

شرکت کلانا/ ایده ی خلاقانه کلانا، بدون حمایت های دولت به طور مستقل رشد کرد

مدیر فروشگاه های زنجیره ای کلانا:

واحد کافه نان کلانا از سال 89 بدون وابستگی به حمایت های دولت تا به امروز فعالیت خود را ادامه داده است به گونه ای که مواد اولیه و محصولات را به صورت روزانه خریداری کرده و به فروش میرساند لذا گردش پول سریع رخ می دهد و نیاز به نقدینگی بزرگ ندارد و بدون دریافت وام، تمام شعبه ها با درآمد کلانا احداث شده اند. در واقع در ایران از ایجاد کسب و کارهای کوچک حمایت نمی شود و جوانان با ایده خلاق و نو، مجبور هستند در شرایطی سخت اقدام به راه اندازی یک کسب و کار کنند.

 

امین مروت پور، مدیر فروشگاه های زنجیره ای کلانا با ذکر مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار نگاشته بیان کرد: طی سالهای اخیر فعالیت کلانا، فروشگاه های زنجیره ای این برند موفق به کسب درصد بالایی از فروش محصولات خود شده اند و اواخر سال 98 نیز سه فروشگاه جدید در دانشگاه صنعتی شریف، پایین تر از میدان ولیعصر و خیابان انقلاب روبروی سینما سپید به این زنجیره افزوده شد اما تنها حدود دو ماه از احداث آنها گذشته بود که با ویروس منحوس کرونا مواجه شدیم و منجر به افت شدید فروش محصولات کلانا تا یک هشتم در اردیبهشت ماه سال 99 شد.

مدیر فروشگاه های زنجیره ای کلانا گفت: فروشگاه های کلانا، نماینده هایی هستند که مستقل بوده و با برند ما فعالیت می کنند لذا در قبال سوددهی آنها مسئول هستیم اما خوشبختانه فشار کرونا منجر به کنار کشیدن این نماینده ها نشد و 6 ماه ابتدایی سال 99 فشار زیادی را متحمل شدیم و پس از آن نیز در ماه های بعدی فروش کلانا به اندازه ای رسید که توانستیم به فعالیت خود ادامه  دهیم اما همچنان میزان فروش ما نسبت به سال 98 حدود 40 درصد بود.

بحران کرونا نیز مانع رشد فروشگاه های زنجیره ای کلانا نشد

وی خاطر نشان کرد: یک اتفاق جالبی که در دوران کرونا رخ داد، افزایش تعداد فروشگاه ها بود که با درخواست یک فروشگاه کلانا در بندر عباس مواجه شدیم و در سال 99 احداث شد. برای انجام این امر ابتدا در سال 98 پروژه ای در دانشگاه هرمزگان اجرا شد و پیش از آن نیز جهت آزمایش ماندگاری محصول در این استان، محصولات خود را به این استان ارسال کردیم و پس از اطمینان از کیفیت مطلوب آنها اقدام به اجرای این طرح کردیم.

مروت پور افزود: در حال حاضر کلانا دارای 20 فروشگاه فعال در استان تهران است و ایجاد فروشگاه های جدید در سایر استان ها به دلیل پروسه های قانونی کمی دشوار می باشد اما درخواست هایی از استان های اهواز و شیراز نیز داریم و امیدواریم که بتوانیم در سایر استان ها نیز شعبه داشته باشیم.

احداث فروشگاه های آنلاین کلانا در آینده ای نزدیک

مروت پور در پایان تصریح کرد: یکی از طرح توسعه ای کلانا ایجاد آنلاین استورهایی است که تنها فروش آنلاین داشته باشند. البته از سال 98 تاکنون امکان ثبت سفارش آنلاین از طریق اپلیکیشن کلانا برای چهار فروشگاه فراهم شده است به گونه ای که مشتریان می توانند سفارش خود را در اپلیکیشن ثبت کنند و درب فروشگاه تحوبل بگیرند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا