87

شرکت فنون آردا سبز؛ نخستین و باسابقه‌ترین تولیدکننده ازن‌ژنراتور در ایران

مدیرعامل شرکت فنون آردا مطرح کرد

شرکت فنون آردا سبز، شرکتی پیشرو در پالایش آب‌وهوا و حذف آلودگی‌های زیست‌محیطی و با بیش از 20 سال تجربه در زمینه طراحی و ساخت ازن‌ژنراتور در ایران شناخته شده‌است و هم‌اکنون با کمال افتخار ادعا می‌نماید راهکار مهندسی بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی را شناسایی و دستگاه‌هایی کاملاً بومی طراحی کرده و ساخته‌ است. شرکت فنون آردا سبز اولین و یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده ازن‌ژنراتور در ایران است.

 

به گفته مهندس عزیزی‌ها، مدیرعامل شرکت فنون آردا در ساخت ازن‌ژنراتورهای تولیدی آردا چند گام مهم و کاربرد برداشته شده است که همه آن‌ها در فرآیند تولید، بررسی و بهینه شده‌اند، این اقدامات عبارتند از:

1- دستیابی به فرکانس و ولتاژ بهینه به‌منظور رسیدن به حداکثر بازدهی تولید ازن

2- بومی‌سازی فناوری تولید رآکتور با ظرفیت‌های متفاوت منطبق با مدارهای طراحی‌شده

3- استفاده از سامانه‌های هواخنک و روغن‌خنک در ازن‌ژنراتورها جهت کاهش تلفات انرژی

4- استفاده از آلیاژ مناسب و خاص در ساخت رآکتور مطابق با استاندارد و کاهش مصرف انرژی با استفاده از آمپراژ پایین

 

دو خاصیت مهم ازن برای صنعت آرد و نان

عزیزی‌ها درباره کاربردهای استفاده از ازن در صنعت آرد و نان اظهار کرد: نقش حائز اهمیت ازن در صنعت آرد و نان، عامل اکسیدکننده و میکروب‌کش آن است و در محیط آبی دارای خصوصیات مشابهی با کلر است. ازاین‌رو، این دو ماده (ازن و کلر) به‌عنوان رقیب یکدیگر و در مواردی مکمل یکدیگر مطرح هستند. ازن دارای دو خاصیت بسیار مهم در ارتباط با محیط اطراف خود است:

1- قدرت گندزدایی بالا: خصوصیات میکروب‌کشی ازن بیانگر پتانسیل بالای اکسیداسیون آن است. تحقیقات نشان می‌دهد گندزدایی با ازن حاصل اثر مستقیم آن بر باکتری‌ها و تجزیه دیواره سلولی باکتری‌ها است که از این نظر با سازوکار عمل کلر در فرآیند گندزدایی متفاوت است. با توجه به قدرت بالای گندزدایی ازن در مقایسه با کلر و سایر گندزداها، زمان کمتری برای تکمیل فرآیند گندزدایی نیاز است. بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد در مقایسه با کلر، ازن در از بین بردن ویروس‌ها توانایی بیشتری دارد.

2- اکسید‌کننده قوی: ازن مصارف زیادی در تصفیه آب آشامیدنی از قبیل کنترل طعم و بو کنترل رنگ و حذف آهن و منگنز علاوه بر گندزدایی دارد. قدرت این اکسیدکننده در شفاف‌سازی منابع آب با کیفیت پایین مانند آب‌های بازیافتی مهم است. ازن مواد معدنی را به‌طور کامل اکسید می‌کند و موجب ته‌نشینی و حذف آن‌ها می‌شود. اهمیت عمده ازن در قابلیت شکستن ترکیبات آلی همراه با آهن و منگنز است. ازن در برطرف کردن ترکیبات آلی مولد رنگ، قوی و مؤثر نشان می‌دهد؛ به‌طوری‌که به‌عنوان یک عامل جلادهنده خوب برای فاضلاب و حذف‌کننده رنگ در آب شرب کاربردهای بسیاری داشته است. ازن همچنین قادر است ترکیبات فنولیک و دیگر ترکیبات مولد طعم را در آب شرب از بین ببرد.

ازجمله مهم‌ترین کاربردهای ازن در این صنعت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- استفاده از گاز ازن در فرآیند نگهداری گندم و آرد

2- استفاده از آب ازن‌دار به جای آب معمولی در مرحله نم‌زنی و روشن‌نمودن رنگ آرد

3- استفاده از گاز ازن به‌منظور کاهش کپک‌ها، مخمرها و آلودگی‌ها در هوای سیلوها

4- استفاده از گاز ازن در ضدعفونی‌کردن تجهیزات حمل‌ونقل و تجهیزات انتقال مواد

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا