داخلیشماره 45غلاتگفتگوگفتگو با مسئولین دولتگندمماکارونی

قیمت‌گذاری تثبیتی ماکارونی/ دولت برنامه‌ای برای قیمت‌گذاری تثبیتی ماکارونی ندارد

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان

 

با توجه به عدم حذف یارانه گندم صنف و صنعت و تعیین قیمت دستوری برای ماکارونی، تولیدکنندگان این صنعت خواهان خروج ماکارونی از قیمت‌گذاری دستوری هستند تا بتوانند با خریداری آرد بهتر و تولید محصول با کیفیت، قیمت‌گذاری انواع ماکارونی را بر اساس کیفیت محصولات انجام دهند. در همین راستا نگاشته برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص روند قیمت‌گذاری دستوری ماکارونی با سیدداوود موسوی، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به گفتگو پرداخته است.

موسوی در ابتدا با اشاره به مصوبات کارگروه تنظیم بازار گفت: انواع ماکارونی مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی توسط دولت نمی‌باشد و واحدهای تولیدی می‌توانند بر اساس هزینه‌های مترتب بر تولید و رعایت ضوابط قیمت‌گذاری مصوب هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و درصدهای سود عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و پخش مصوب کمیسیون هیئت عالی نظارت و دستورالعمل‌های مربوطه نسبت به تعیین قیمت محصولات خود اقدام نمایند.

با حذف قیمت‌گذاری تثبیتی ماکارونی، نظارت بر قیمت‌گذاری متوقف نمی‌شود

وی افزود: عدم قیمت‌گذاری تثبیتی برای ماکارونی به منزله رهاسازی قیمت و اقدام بر خلاف ضوابط قیمت‌گذاری نمی‌باشد و واحدهای تولیدی باید نسبت به اقدامات خود در این زمینه با ارائه مدارک و مستندات پاسخگو باشند.

موسوی با بیان اینکه قیمت انواع ماکارونی به صورت خود اظهاری در سامانه 124 ثبت گردیده است، گفت: سازمان حمایت و سازمان صنعت و معدن و تجارت استان‌ها همزمان با رصد و پایش بازار، در صورت افزایش غیر متعارف قیمت‌ها با دریافت شکایات مراتب را رسیدگی خواهند کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا