داخلیسیلوشماره 73گفتگوگفتگو با مسئولین دولت

انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری سیلوی غلات به ارزش 600 میلیارد ریال در بندر امیرآباد

محمد علی سعیدی پور، مدیر بندر ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد

یک باب سیلوی غلات به ارزش 600 میلیارد ریال و با ظرفیت نگهداری ایستا 30 هزار تنی در بندر امیرآباد طی قرارداد سرمایه‌گذاری به روش B.O.T به بخش خصوصی واگذار شد تا علاوه بر ارتقای ظرفیت نگهداری کالاهای اساسی به‌ویژه غلات، در سرعت بخشیدن به ترافیک دریایی و زنجیره تأمین کالا سهم بسزایی دارد که با این قرارداد، ظرفیت نهایی سیلوی نگهداری غلات در بندرامیرآباد به 490 هزار تن خواهد رسید.

به گفته محمدعلی سعیدی پور، مدت این قرارداد 15ساله و به صورت B.O.T بوده که طرف سرمایه‌گذار طبق این قرارداد متعهد است آن را در مدت 2 سال در زمینی به مساحت 5 هزار و 500 متر مربع واقع در اراضی پسکرانه این بندر احداث کند و زمان بهره‌برداری آن پس از 13 سال برآورد شده است.

مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد افزود: اراضی پسکرانه بندرامیرآباد با بهره‌بردن از مزایای منطقه ویژه اقتصادی، محلی مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های خدماتی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری و نفتی است که با نگاه سازنده مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و اعطای تسهیلات ویژه به متقاضیان، شاهد استقبال بی‌نظیر بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف در جهت سرمایه‌گذاری در راهبردی‌ترین بندر شمال کشور هستیم .

ظرفیت 30 هزار تنی سیلوی غلات احداث شده در بندر امیرآباد

سعیدی‌پور اظهار کرد: شدت ظرفیت تولیدی این سیلو طبق طرح سرمایه‌گذاری ارائه شده از سوی سرمایه‌گذار30 هزار تن است که با بهره‌برداری از آن برای 14 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
گفتنی است؛ پیش از امضای این قرارداد، ظرفیت سیلوهای غلات واقع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد 460 هزار تن بوده است که از این میزان 349 هزار تن در حال بهره‌برداری و 111 هزار تن دیگر در حال ساخت است که سرجمع با احتساب این قرارداد، ظرفیت نهایی ساخت سیلوهای نگهداری غلات به 490 هزار تن خواهد رسید.
نکته قابل توجه این‌که با توجه به فرصت‌های سرمایه‌گذاری و مفاد قانونی، تک‌فرصت‌های سرمایه‌گذاری باید از طریق اکران عمومی و توانایی مالی و عملیاتی سرمایه‌گذار این نوع قراردادها در بنادر به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قابل واگذاری است .

 

خبرنگار: شیرین قنبری

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا